top of page

תחושת ביתיות


*בתמונה בית בקייב, אוקראינה, תכנון: יונקוב אדריכלים

במהלך העבודה שלי עם לקוחות בתחום אדריכלות ועיצוב פנים אני יותר ויותר נתקלת באנשים שפחות מבינים מה אנחנו עושים בתור מתכננים באמת. אז החלטתי לשתף אתכם במה שקורה מעבר לשרטוטים, תכניות, הדמיות, כתבי כמויות ושאלות שאני שואלת את הלקוח שלי לפני שאני מתחילים לתכנן. קצת יותר על הבית, מרחב, חלל, עיצוב, תחושות ומה שביניהם. אני אשתדל לכתוב כל שבוע קצת גם כדי שלא יצא מגילה וגם כדי להשאיר קצת טעם של עוד למי שמעניין אותו.

אז מה זה בית? הבית בעיני רוב האנשים זה לב של החיים, זה לא מקום עבודה או מקום לימודים שמשמש אותנו בדרך כלל לפחות תפקידים. בית צריך לשמש אותנו להרבה פונקציות שונות כמו מנוחה, בישול, רחצה, עבודה לפעמים וכו'. כדי שנרגיש טוב בבית, עליו לתפקד מצוין בכל ההיבטים האלו. חוץ מחללי הפעילויות שצריכים להיות בבית יש גם מלא חפצים שונים שצריכים מקום.. ישנם מקומות ציבוריים בבית וישנם מקומות פרטיים. עם הזמן אופן השימוש בבית, רמת החיים, דרישות, חלומות ועיסוקים השתנו. כדי להתאים לנו את הבית בצורה המושלמת עלינו לענות על כל הצרכים אלו ע''י תכנון מוקפד עם אבזור וחומרים המתאימים. הוא חייב להיות גמיש יותר, פונקציונלי יותר, מעוצב יותר ומתוכנן יותר.

אבל הבית הוא הרבה יותר מסובך מרשימת הדרישות והחלק הטכני, שכמובן חשובים מאוד להצלחה. בשביל רוב האנשים חשיבות של הבית היא הרבה יותר עמוקה. בבית אנחנו מרגישים רגועים, זה מקום אליו אנחנו שייכים, רוצים לחזור. בית הוא כלי לביטוי עצמי ובו אנחנו יכולים ליצור אווירה, את הטעמים, אהבות, אופי שלנו וכו'.

וכאן מדובר לא על התאמת הסגנון הרצוי אלא לזהות את האלמנטים האלו שיוצרים אווירה או תחושה "ביתית". אופנות בעיצוב מתחלפות, ומשפיעים בכך על סגנונות העיצוב. מה שנשאר ללא שינוי זה הנוחות והתאמת הבית אלינו. אני לא חס וחלילה אומרת שאני מבטלת את חשיבות הסגנון, אך חשוב מאוד להבין שסגנון של האדריכל/ מעצב זה לא מה שאמור לקבוע את הנראות של הבית שלכם. אלא גילוי אמיתי מה עושה לכם טוב, מה נעים לכם, את השילובים הייחודים שלכם כמשפחה של החלל, אור, צבע וחומרים שימשיכו לשמח אתכם ולא איזה "צעקה האחרונה" שתעבור בשנה הבאה..

פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
עקבו אחרי
  • Pinterest Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page